Amnesty Rotterdam

Over Amnesty Rotterdam

Amnesty International Rotterdam is sinds 2016 actief, en bestaat uit een twintigtal actieve leden en een grote groep flex-vrijwilligers. Het hele jaar door organiseren wij activiteiten. Zo organiseren wij (digitale) schrijfacties, evenementen, en staan wij regelmatig met een stand bij festivals en buurtactiviteiten. We halen handtekeningen op door mensen te informeren, geven (digitale) gastlessen aan organisaties en scholen, organiseren de Rights Talks, en een jaarlijkse collecte.

Mirjam Koek - Voorzitter

Mirjam is jurist in hart en nieren. Ze heeft functies bekleed binnen de advocatuur, bankenwereld, trustwereld, openbaar ministerie, rechtbank en bij een verzekeraar en is moeder van twee kinderen. Met haar analytische denkvermogen en een grote leergierigheid zorgt Mirjam voor een altijd zeer efficiënte aanpak en weet anderen daarmee te inspireren en enthousiasmeren.

Nog in te vullen - Penningmeester

Nog in te vullen

Roos Vermijs - Secretaris

Oorspronkelijk Amsterdammer, nu dolgelukkig in Rotterdam! Vastberaden de wereld mooier achter te laten dan ik ‘m aantrof. Voorheen bestuursadviseur, nu tijd om zelf aan het roer te staan. Motto: stilstand is achteruitgang!

Tamara Kool - Commissaris Intern

Sinds 2014 een echte Rotterdamse geworden. Mensen en ideeën met elkaar verbinden. De rechtvaardigheid in de samenleving staat voorop.

Joëlle Dekkers - Commissaris Extern

Sinds oktober Rotterdammer & actief bij Amnesty. Criminoloog en compliance analist. Ervaring met besturen & organiseren van evenementen. Levensmotto: “Kijk verder dan wat je ziet” (Lion King, 1994)