Rotterdam

Schrijfgroep

Het schrijven van brieven is nog steeds het meest gebruikte actiemiddel van . We schrijven brieven aan autoriteiten over schendingen van in hun land en om onrecht onder de aandacht te brengen. Tegelijkertijd schrijven we naar een gevangene om hem of haar moed in te spreken en te laten weten dat hij of zij niet alleen staat. Ook voert actie tegen het voltrekken van de doodstraf.

Dichter bij huis heeft de schrijfgroep de Nederlandse regering aangeschreven om de toenemende discriminatie in eigen land aan de orde te stellen.  Alle onderwerpen waar zich voor inzet, komen in de schrijfgroep aan bod.

De schrijfgroep volgt de landelijke acties. Meestal gaat het hierbij om een eenmalige actie voor een urgente zaak. Het komt regelmatig voor dat een gevangene vrij komt naar aanleiding van de vele brieven die onder meer via de schrijfgroep zijn verstuurd. Het schrijven van een brief is een kleine moeite met vaak grote resultaten: je kunt er mensenlevens mee redden!

Elke eerste zaterdag van de maand kan je voor Amnesty International meeschrijven om op te komen voor mensenrechten. Je kan al voor vijf minuten aanschuiven en meeschrijven voor mensen die gevangen zitten, worden gediscrimineerd of worden bedreigd. Weet je niet wat je moet schrijven? Geen probleem, er zijn voorbeeldbrieven te vinden voor elke case.

LET OP: we zitten op de 1e verdieping! Neem hiervoor de roltrap op de begane grond en loop vervolgens richting de roltrap die verder naar boven gaat.

Meer info: merie.limin@gmail.com

Bankgegevens

Triodosbank
NL37 TRIO 0776448773