Roep de Chinese president op Yiliyasijiang onmiddellijk vrij te laten

In het kader van de schrijfmarathon van aankomend weekend, highlighten we de case van Yiliyasijiang uit China. Hij is één van de gevangenen voor wie we dit weekend zullen schrijven.

Yiliyasijiang Reheman zit gevangen in een strafkamp. Hij is een islamitische Oeigoer uit de Chinese provincie Xinjiang. In juli 2017 verdween Yiliyasijiang plotseling. Hij studeerde in Egypte toen China er bij de Egyptische regering op aandrong om honderden Oeigoeren in het land op te pakken. Yiliyasijiang was een van hen. Zijn vrouw hoorde dat Yiliyasijiang was teruggestuurd naar Xinjiang. Ze vermoedt dat hij in een van de geheime heropvoedingskampen zit, waar de Chinese overheidspropaganda wordt ingezet om de overwegend islamitische Oeigoeren te hersenspoelen.

Roep de Chinese president op om Yiliyasijiang onmiddellijk en onvoorwaardelijk vrij te laten. Onderteken de brief hier: https://www.amnesty.nl/forms/writeforrights-yiliyasijiang